Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rasterizace vektorových fontů na LCD
Hrušovský, Marek ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Granát, Jiří (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá sub-pixelovovým zobrazením vektorového písma. Všeobecne popisuje reprezentáciu a vykreslovanie vektorového písma. Stručne porovnáva výhody oproti reprezentácii bitmapového písma. Zahrňuje informácie o sub-pixelovom zobrazení písma na monitoroch typu LCD, možnostiach a problémoch, ktoré tento typ zobrazenia prináša. Obsahuje popis implementácie demonštračného programu, ktorý vykresluje písmo pomocou sub-pixelov.
Živý font
Jiříček, Milan ; Špiřík, Jan (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce ve svém začátku popisuje historický vývoj písma, dále pak typografická pravidla využívaná při návrhu znakových sad, a také především teoretické základy tvorby nových fontů moderními metodami, tedy za použití informačních technologií, konkrétně vektorových programů. Okrajově se věnuje i Římskému písmu, dále základnímu rozdělení skladby písem a popisuje také jeho jednotlivé prvky. Další část projektu se zaměřuje na tvorbu digitálního fontu s návazností na jeho oživení za použití algoritmů a metod, které se snadno dají zpracovat v programovacím jazyce Matlab. Popsán je zde i způsob realizace oživení fontu a prezentace vytvořených výsledků je ukázána na několika příkladech. Dále je pozornost věnována soustavě souřadnic, která je důležitá při řešení geometrických transformací, a dvourozměrné vektorové grafice, která se hojně využívá právě při návrhu a vykreslení písma. Detailněji jsou popsány Bézierovy křivky a také jejich varianty Bézierovy kubiky společně s možnostmi rasterizace vektorové grafiky. Část textu je také věnována důležitému algoritmu de Casteljau. Poslední kapitola se zaměřuje na implementaci v programovém prostředí Matlab, tvorbu křivek, potažmo znaků, a způsoby práce s jednotlivými transformacemi. Zde lze také nalézt ukázky transformací při různém nastavení vstupních parametrů. Nakonec je zhodnocen přínos této aplikace a možnosti jejího dalšího rozšíření.
Realizace série přednášek, workshopů a tištěného sborníku
Gratiasová, Alena ; Chrobák, Ondřej (oponent) ; Kögler, Žaneta (vedoucí práce)
Realizace série přednášek, workshopů a tištěného sborníku
Písmová rodina Pagella: rozšíření o arménské písmo
Nazarjanová, Kristina
Bakalářská práce se zaměřuje na rozšíření písma Pagella o arménskou abecedu. Písmo bylo vytvořeno v programu FontForge. Teoretická část práce se zabývá fonty v systému TeX, projektem TeX Gyre a porovnáním rodin písma. Praktická část popisuje proces tvorby arménské abecedy ve čtyřech stupních – řez regular, kurzíva, tučné písmo a tučná kurzíva – a obsahuje prezentaci hotových písem. Cílem práce je přispět k rozvoji rodiny písma Pagella a posunout vývoj arménských písemných fontů.
Vázané a nevázané písmo na I. stupni ZŠ a pedagogických fakultách VŠ: Názor učitelů na obě písma z pohledu zkušeného praktika
Romanová, Anna ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Abstrakt/Anotace ROMANOVÁ, Anna. Vázané a nevázané písmo na I. stupni ZŠ a pedagogických fakultách VŠ. Praha, 2023. Diplomová práce. Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc. Práce se zabývá vázaným a nevázaným písmem a jejich procentuálním zastoupením na I. stupni základních škol. Taktéž se zaměřuje na názory učitelů z praxe a jejich zkušenosti během vlastního studia na pedagogických fakultách vysokých škol. V teoretické části vymezuji základní pojmy, zkoumám, jaké jsou cíle přípravy na výuku psaní a samotné výuky psaní, co jí předchází a co by si mělo dítě přinést z docházky do mateřské školy, představuji některé metody výuky psaní v historii i současnosti, vznik a vývoj písma, vznik písma vázaného a nevázaného, vývoj alternativy Comenia Script a několika dalších, znaky písma a jeho hodnocení. Jedna z kapitol se také věnuje psaní leváků. V praktické části pomocí dotazníku zjišťuji názor učitelů 1. stupně základních škol, jejich zkušenosti z praxe, taktéž zjišťuji, jakou metodikou čtení a psaní absolvovali během studií na pedagogických fakultách, ke kterému písmu vedou žáky a zda je učí dovednosti číst a psát vázané písmo v případě, že píší písmem nevázaným. Skrze odpovědi těchto respondentů zjišťuji přibližné procentuální zastoupení vázaného písma...
Analýza rozdílů v psaní na papír versus psaní na digitalizační displej
Plaček, Ivo ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Mucha, Ján (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce představuje základní seznámení s písmem a jeho vývojem, poruchami písma, použitými zařízeními pro online písmo a jejich software. Obsahuje také sesbíraná data, která jsou následně analyzována pro zjištění rozdílu mezi testovanými zařízeními. Hlavní část práce je věnována vyhodnocení rozdílů psaní na papír a digitalizační tablet, jak z pohledu rozdílů jednotlivých parametrů, tak i z pohledu ovlivnění rozdílů těchto parametrů věkovými skupinami respondentů a jejich pohlavími. V průběhu práce bylo provedeno porovnání jednotlivých parametrů, proveden T-test mezi parametry v jednotlivých skupinách vytvořených podle věku respondentů, ale i mezi jejich pohlavími. Následně byla provedena korelační analýza a v závěru práce zhodnocení výsledků, kdy byly zjištěny rozdíly v rychlosti písma, jeho šířce a tlaku na pero při psaní na jednotlivých zařízeních.
Bolest, utrpení a zlo v životě adolescenta
JAROŠOVÁ, Magdaléna Lucie
Diplomová práce popisuje bolest, utrpení i zlo a také období adolescence, jak je patrno z názvu. Je zde popsán vývoj léčby bolesti, její aspekty, psychoterapie. Následuje psychologický pohled na bolest a náboženský pohled na bolest. V kapitole adolescence vývoj fyzické, duševní, sociální i spirituální složky, následován rizikovými faktory v adolescenci. V empirické části se práce věnuje kvalitativnímu výzkumu hledajícímu odpověď na výzkumnou otázku "jak vnímají mladí lidé v období rané adolescence proces setkání se s bolestí a utrpením, a jaké mechanismy používají k jejich zvládání".
Aleš Najbrt a jeho místo v českém grafickém designu
SOUKUPOVÁ, Klára
Tato bakalářská práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje zejména osobnosti českého grafického designéra a typografa Aleše Najbrta, zvláště jeho přínosu pro český grafický design, a zasazuje ho do dobového kontextu. Dále pojednává o stručné historii grafického designu se zaměřením na plakát jako formu propagační grafiky. Třetí kapitolou této části je pak historie české typografie od šedesátých let dvacátého století. Praktickým výstupem bakalářské práce je tvorba autorského písma a následně jeho vzorové užití na plakátu. Praktická část obsahuje především popsané postupy tvorby fontu a propagačního plakátu.
Téma životních zkoušek v knize Sirachovec
Kozmér, Miroslav ; Heryán, Ladislav (vedoucí práce) ; Větrovec, Pavel (oponent)
Práce se zabývá tématem životních zkoušek v knize Sárachovec. Nejprve ukazuje rozbor klíčových slov na základě biblických komentářů, slovníku, a exegeze s přihlédnutím k základním psychologickým aspektům. Dále rozebírá exegeze vybraných částí, které popisují životní zkoušky, kdy na konci každé kapitoly je shrnuto, v čem lze spatřovat životní zkoušku. Klíčová slova Životní zkouška, Sírachovec, bázeň Boží.
Mezipředmětové vztahy mezi českým jazykem a výtvarnou výchovou
Hamáčková, Martina ; Pišlová, Simona (vedoucí práce) ; Cikánová, Karla (oponent)
Resumé Mezipředmětové vztahy jsou v současné době stále více zdůrazňovány a domnívám se, že vazby mezi předměty jsou v hodinách uplatňovány stále častěji, čemuž napomáhá Rámcový vzdělávací program, potažmo školní vzdělávací programy. Cílem předkládané práce je souhrn společných rysů českého jazyka a výtvarné výchovy a jejich uplatnění v praxi. Tyto dva znakové systémy se prolínaly a propojovaly již od starověku, z toho důvodu bylo mým cílem konkrétně ukázat, jak vazbu naplnit v hodinách těchto dvou předmětů v současnosti. Hledala jsem proto souvislosti mezi jednotlivými oblastmi učiva a jejich tématy. V teoretické části jsem vymezila pojem mezipředmětové vztahy, popsala jsem postavení předmětů v minulosti a v přítomnosti, věnovala jsem se popisu oblastí, kde se žáci mohou se syntézou setkat v běžném životě. V praktické části jsem hledala možnosti, jak předměty vhodně propojit ve prospěch dětí. Připravila jsem struktury vyučovacích hodin tak, aby byla výuka prospěšná pro oba předměty. Žáci pracovali s literaturou, komunikačními technologiemi, ve skupině, samostatně, s rodiči… Ve výtvarné výchově jsem hledala taková témata, která by podporovala výuku českého jazyka. Věnovala jsem se přípravě edukačního programu, který je využitelný v rámci návštěvy Národní galerie. Za pomoci knižní publikace Jazykové hry jsem...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.